Apabila Lelaki Dan Perempuan Tinggal Serumah..Inilah Akibatnya



Memang mamat yang merakam ini seorang "pervert" iaitu tingkah laku seksualnya yang dianggap sebagai tidak normal dan tidak boleh diterima. Kalau pelajar yang tinggal menyewa di Taman Bunga Raya Setapak sudah tentu penuntut Kolej Universiti Tunku Abd Rahman yang majoritinya terdiri dari pelajar kaum Cina. Kebiasannya penuntut di situ akan menyewa di taman tersesebut kerana ia hanya bersebelahan dengan tempat mereka belajar yang memudahkan untuk berulang-alik ke kelas.




Pertama kali aku menziarah ke rumah rakanku yang tinggal di taman itu, aku memang agak terperanjat juga bila pertama kali melihat dari luar rumah pelajar lelaki dan perempuan yang bebas tinggal sebumbung.

"Tiada masalah ke lelaki perempuan tinggal serumah?" satu pertanyaan kepada rakanku. "Ahh..ape nak dikisahkan,,orang Cina kafir mana tahu halal dan haram nie" jawabnya.


Kes macam ini sepatutnya tidak perlu dipersalahkan lelaki yang merakam. Sepatutnya mereka patut tahu akibat yang bakal berlaku jika pelajar lelaki dan perempuan duduk serumah. Sepatutnya golongan perempuan dari kaum Cina (kafir ) perlu pandai menjaga maruah diri yang sepatutnya memilih untuk tinggal persama penghuni yang sama dengan jantinanya. 

Ibu bapa perlu ambil peduli setiap perkembangan terhadap kehidupan anak-anak mereka yang sedang meningkat dewasa. Gunakanlah akal fikiran bagi menilai mana yang terbaik. Janganlah asyik menyalahkan pada orang yang bersalah walaupun sudah tahu perbuatan itu mengundang masalah.
Apabila Lelaki Dan Perempuan Tinggal Serumah..Inilah Akibatnya Apabila Lelaki Dan Perempuan Tinggal Serumah..Inilah Akibatnya Reviewed by Anonymous on April 14, 2016 Rating: 5
Powered by Blogger.